letter from habankaim

ניוז לטר 2

הבנקאים - תשכח מכל מה שידעת על מימון לעסקים קטנים

ניוז לטר #2

24 באוקטובר 2020


״המספרים מספרים סיפור אחר לגמרי״ (פרופ׳ יורם לס).


בניוזלטר השני שלנו רצינו לעדכן אתכם בהתפתחויות ולספר את הסיפור של המספרים. מה שהופך אותנו לחברת אשראי מוצלחת הוא מציאות אובייקטיבית של ריווחיות שמגובה במספרים. אבל לפני שנצלול למספרים  ואחוזים אנחנו רוצים לעדכן בכמה התפתחויות עסקיות.

בתקופה האחרונה חתמנו על שני שיתופי פעולה, כל אחד בתחום פעילות אחר. כל שיתוף פעולה מייצר ערך לחברה, ללווים של החברה ולגורם שאיתו אנחנו משתפים פעולה. הסינרגטיות שאנחנו מצליחים לייצר, החדשנות והיוזמה הם שמאפשרים לנו להתחרות במערכת הבנקאית.

סקאנדינאביאן מרין


בשיתוף הפעולה למימון יבואני מזון שגובש עם חברת סקנדינביאן מרין אנחנו מצליחים לייצר בטוחות חזקות ונזילות המאפשרות ליבואנים להגדיל את היקף המימון שלהם. חישבנו קצת וגילינו שאם אכלתם סלמון באחרונה יש סבירות לא קטנה  שאנחנו עזרנו לממן את הייבוא שלו ותתפלאו, אבל כנראה שהסלמון שאכלתם הגיע מצ׳ילה ולא מנורווגיה.


בשיתוף הפעולה שלנו עם חברת v-Check אנחנו מאפשרים לעסקים קטנים להקדים תשלומים באמצעות ניכיון התחייבות תשלום עתידית (הקדמת תשלומים בניכוי ריבית). בימינו אנשים פחות ופחות עובדים עם צ׳קים וחשבוניות מנייר ועסקים מתקדמים שגובים תשלומים און ליין עדיין צריכים פתרונות מימון שמבוססים על התחייבויות אלו.

וי צ׳ק




מספרים. אז קודם כל נגיד שהמספרים הם הסוד הכמוס הכי גדול שלנו. החל מהמודל הכלכלי שלנו ועד האלגוריתם שמחזיר את ציון ההלוואה והעסק. אנחנו נשמח לשתף קצת במגמות ובאחוזים שמסבירים על קצה המזלג את היתרונות שלנו אבלקודם כל בואו נדבר על יעילות.

המתחרים שלנו, הבנקים, לא מבדילים בין הלקוחות שפונים אליהם ובודקים בצורה זהה את כולם בגלל שמרנות ורגולציה. אנחנו לעומתם, יודעים מהר מאוד להבדיל בין לקוחות טובים לרעים ולכן רק 25.9% מהלקוחות שפונים אלינו עוברים הליך חיתום מלא ויקר כאשר את הפונים האחרים אנחנו יודעים לדחות מהר ובזול. מבין אלו שנבדקו אנחנו מלווים לכמעט 80% מה שאומר שרק לכ-20% מסך הפניות אנחנו נענים. המסקנה מאחורי המספרים הללו היא כפולה: א׳, היא שאנחנו סופר יעילים וב׳, אנחנו בוחרים ממש בקפידה את העסקים שמקבלים מאיתנו הלוואה. תיק האשראי שלנו מחזיר תשואה ממוצעת של 8.3%. הממוצע שעסקים קטנים משלמים בבנק הוא כ- 6%. המסקנה היא שעסקים טובים מעדיפים לשלם פרמייה של 2% ומעלה ולעבוד ישירות עם בנקאי מימון יעיל מאשר להתמודד לבדם מול הפקיד בבנק או לפנות לבנק דרך יועץ.


עוד מספרים. זמני הטיפול בבקשת הלוואה הן מהנתונים הקריטיים ביותר להליך בקשת ההלוואה. במערכת הבנקאית זמני הטיפול בהלוואות בערבות מדינה נמדדים בשבועות. זמני הטיפול אצלנו נמדדים בשעות כאשר החודש שברנו שיא והלוואה שהוגשה בבוקר מומנה אחר הצהריים (כמובן לאחר בחינה מקיפה). זמן הטיפול המקסימלי שלנו בהלוואה הוא שני ימי עסקים והיקף העבודה לאחר קבלת כל המסמכים מהלקוח נמדד בשעות מה שאומר שברוב המקרים לקוחות מקבלים תשובה תוך יום עסקים אחד.


מספרים אחרים. גיוס החוב של החברה שהושק בחודש יוני האחרון מתקדם בהצלחה ועתיד להיחתם בסוף חודש אוקטובר. בהתאם לתוכנית החברה ועל מנת לתמוך בגידול בתיק האשראי הליך גיוס נוסף יחל לקראת סוף חודש נובמבר.


הצטרפו אלינו כדי לראות מה מימון בנקאי יכול להיות.


יונתן ברנד וצוות הבנקאים







דברו איתנו

אנחנו עוסקים במתן מימון יעיל לעסקים

״